kirsten-en-anna-in-azie.reismee.nl

Langkawi, Maleisië???

hello semua orang!

Zoals we al hadden verteld was de Full moon Party geweldig en hebben we de dag er na nog lekker bij het zwembad doorgebracht. Ook hebben we nog een laatste heerlijke Zweedse olie massage genomen voor we met de boot terug naar het vaste land gingen.

De volgende ochtend, dinsdag, werden we om 6uur met de teksi opgehaald en naar de boot gebracht die ons in 2,5 uur weer naar het vaste land van Thailand bracht. Vanaf daar gingen we verder met de bus naar Hat Yai, een grote stad bij de grens naar Maleisië. Toen we aankwamen gingen we met de tuktuk naar ons hotel. Het hotel zag er mooi uit en had zelfs een zwembad en fitness. Van beide hebben we even gebruik gemaakt (nadruk op even). Hierna hebben we een hapje gegeten in het hotel. Toen we zaten te eten kwamen er ineens allemaal mensen binnen die op de foto wilden met de man naast ons en vervolgens enorm enthousiast reageerden. Wij gingen maar even googlen “Bekende Thaise rockster” en jahoor gevonden. Het ging om Sec Loso, wie kent hem niet!

De volgende ochtend hebben we lekker ontbeten in het hotel en daarna gingen we naar de stad om een reisbureautje te zoeken voor onze boottickets naar Langkawi. Ze zitten werkelijk overal in Thailand, maar als je er een zoekt kan je ze niet vinden. Vooral als mensen geen woord Engels spreken wordt het een lastige. Nadat we een halfuur hebben rondgelopen met onze backpacks hadden we toch iets gevonden waar we tickets konden boeken. Binnen een kwartier zaten we in een busje richting de bootterminal. Eenmaal aangekomen moesten we door de paspoortcontrole en daarna mochten we de boot op. We hebben weer wat stempels er bij voor in ons paspoort ;)

De boot tocht duurde ongeveer 1 uur en 15 minuten en verliep prima. Vaak zijn de overtochten niet prettig door slecht weer op zee. Toen we op Langkawi aankwamen moesten we weer een stempeltje laten zetten in ons paspoort want jawel we zijn in Maleisië! We hebben een taxi genomen naar ons hostel. Onderweg was het al prachtig om naar buiten te kijken. Alles is enorm groen, we zagen overal apen, de mensen zijn super vriendelijk en spreken, vergeleken met Thailand, vloeiend Engels. De chauffeur vertelde ons leuke dingen die we kunnen doen op het eiland en waar de mooiste plekjes zijn.

Ons hostel is super leuk! Alles is in vrolijke kleuren geschilderd en we sliepen in een soort cilinder waar net een tweepersoonsbed in past. Maar wat een ervaring! Het hostel zit aan zee en het uitzicht is adembenemend. Vooral in de avonden heb je een erg mooie zonsondergang. En wij maar denken dat dat in Harlingen mooi was..

In de avond hebben we in een mooi restaurant aan het strand gegeten. Ook was er live muziek en hebben we lekker mee gezongen.

De volgende ochtend hebben we ontbeten in het hostel. Na het ontbijt zijn we maar het strand gelopen. We hadden beide wel zin om bij een zwembad te liggen, laat er nou net aan het strand onwijs mooie resorts zitten. Dat bracht ons op ideeën. Toen we bij een mooi resort aankwamen hebben we ergens uit een bak (waar de gebruikte handdoeken in worden gegooid door de gasten) een handdoek gepakt en zijn we op een bedje gaan liggen. Niet de bedoeling natuurlijk maarja. We hebben ook nog even lekker een duik in het zwembad genomen. Helaas kwam er na een uur een medewerker van het hotel “What is your roomnumber?” uhm ja die hebben we niet. Toen gingen we maar verkassen naar het strand. We hebben een paar uurtjes op het strand gelegen en gezwommen. Rond 5 uur gingen we weer naar het hostel om ons op te frissen. We hebben vanavond lekker gegeten bij een Italiaans&Mexicaans restaurant. Na het eten hebben we een prachtige zonsondergang bekeken op het strand. Nu we deze blog schrijven zitten we met een cocktail bij een strandtent. We zijn heeeel erg aan het genieten!!

Tschüss (een woord die we vaak gebruiken)

Opa oma

Mooi verhaal weer meiden veel plezier.

Klaas

Leuk juh, als ik hier tuus altied rond kiek sien ik maar één aap. Die is nu bij die andere apen op Langkawi:-)

Susan

Jeetje, wat hebben jullie tot nu toe al een supervakantie.
Op naar het volgende blog, super om te lezen?

Papa Herke

Eindelijk in Maleisië. wederom leuk om jullie belevenissen te lezen, ga zo door.
PS; zit daar nou gewoon een airco in die cilinder? Luxe kamer dus....
gr. Daddie