kirsten-en-anna-in-azie.reismee.nl

Langkawi en Georgetown ?☀️?

Hallooooo

Het is weer tijd om eens wat van ons te laten horen.

Vrijdag wilden we graag het eiland verkennen op de scooter. Helaas kan dat niet zonder motorrijbewijs op Langkawi. Heel vreemd als je wel een autorijbewijs hebt en ze gewoon scooters hebben daar. Dat feest ging dus niet door. Dan maar met Grab. Dat is een app waarmee je heel goedkoop taxi's kan regelen. Je kan op de app aangeven waar je staat en waar je heen wilt en binnen een paar minuten is je taxi er. Ideaal!

We zijn met de Grab naar de skybridge gegaan. Vanuit daar heb je een heel mooi uitzicht over het eiland. Je moet eerst omhoog (heel hoog) met een gondel. Eenmaal boven aangekomen heb je zoals we al zeiden heb je een super mooi uitzicht. We hebben wat foto's genomen en liepen de brug een aantal keer op en neer. Daarna gingen we weer naar beneden met de gondel. Toen we beneden aankwamen waren er 3 moslim meiden die graag met ons op de foto wilden, het waren hele lieve meiden. Maleisië is een moslim land dus je merkt wel dat we veel bekijks hebben hier. Best wel irritant na een tijdje. Nadat we terug kwamen van de skybridge zijn we in onze cilinder in slaap gevallen. Toen we na een paar uurtjes wakker werden hebben we wat gegeten bij Thirstday, onze favoriete hotspot op het eiland. We zijn erheen gegaan met Grab want het regende helaas.

Zaterdag hadden een stranddagje op de planning. Eigenlijk wilden we bij een zwembad liggen maar dat pakte de vorige keer niet zo goed uit dus we hebben toch maar een bedje gehuurd op het strand. Dat bedje stond alleen wel voor een hotel met zwembad en we konden de verleiding niet weerstaan. Dus zonder weg gestuurd te worden hebben we even lekker gezwommen in het zwembad. We hebben het voor elkaar gekregen ;)

Zaterdagavond zijn we naar upsidedown gegaan. Dat is een gebouw met allemaal kamers die op de kop staan. Waardoor het lijkt dat je op de kop ergens staat. Beetje lastig uit te leggen maar zie de foto's hieronder. Na een kwartier hadden we het wel weer gezien en gingen we weer naar het stadje om uit eten te gaan.

Zondag moesten we helaas het eiland verlaten. De wekker stond 05.45 want de taxi kwam ons 06.30 ophalen en de boot vertrok 07.30. De boottocht ging goed en duurde ongeveer een uur. Toen we aankwamen bij de haven wilden we heel graag wat eten want we hadden nog niet ontbeten en het was inmiddels al 11 uur. Helaas was er niks te vinden en gingen we met een lege maag de bus in richting Georgetown. Dat is een grote stad op het eiland Penang. Onderweg moesten we ook over een hele grote brug waar een hele grote file stond aan de andere kant van de weg. We vroegen ons af waardoor dat kwam. Nog geen 10 seconden later wisten we waarom. We zagen een lijk langs de weg liggen ... uiteraard met een wit doek eromheen waar de bloedspetters op zaten. Met een lege maag was dat zoals je kan begrijpen niet zo fijn. Met een volle maag trouwens ook niet denk ik. Toen we aankwamen op het busstation gingen we verder met de Grab naar ons hotel. Het hotel ligt mooi centraal in de stad dus dat is heel fijn. We hebben ons gauw verkleed en zijn toen gauw gaan brunchen.

Georgetown staat bekend om de vele streetart die hier te zien is. Het is een hele leuke zoektocht door de stad heen opzoek naar mooie muurschilderingen. Elke keer als je weer wat gevonden hebt krijg je een voldaan gevoel, het is nog best een lastige zoektocht. We zullen in het fotoalbum een aantal foto's toevoegen.

Toen we door een wijkje liepen kwamen we een pizzeria tegen waar we wat eten hebben gedeeld. Toen we het eten op hadden zijn we terug gegaan naar het hotel. We wilden eigenlijk nog uitgaan maar we waren toch wat te moe. Het werd dus een lekker rustig avondje op de hotelkamer.

Maandag hebben we lekker uitgeslapen. Doordat we hadden uitgeslapen was het nogal lastig om ergens te ontbijten. Toen we eindelijk ergens zaten waren de sandwiches op. Dus maar weer verder op jacht. We kwamen uit eindelijk een leuk tentje tegen waar we even een broodje hebben gegeten. Daarna zijn we weer verder gegaan opzoek naar streetart. We wilden heel graag eentje vinden van een schommel maar konden het maar niet vinden. Nadat we onderweg 4 keer aan locals hebben gevraagd hadden we het gevonden! We waren de enige dus dat blijkt maar weer dat die echt goed verstopt zat. Onderweg zijn we ook nog langs een markt gelopen. Het was een markt op stijgers boven het water. Leuk om te zien maar verder niet heel boeiend. We hebben nog eventjes ergens wat gedronken en gingen toen verder op pad. Nu we deze blog schrijven zitten we bij de mac donalds op Penang Times Square. Lijkt bijna op New York, maar dan iets anders. (Sarcastisch)

Morgen gaan we weer verder naar de Cameron Highlands.

Over een paar daagjes horen jullie meer van ons!

Liefs

Susan

Weer een leuk verhaal en vindt de foto’s van de streetart geweldig.

oma Aukje

Geniet van jullie verhalen, en van de prachtige foto's.
In het bijzonder van de muurschilderingen. Zo mooi.
Zou er best één in klein formaat in mijn kamer willen hebben.
xx

Klaas

Wat stonden jullie even mooi oppe kop niet!
Fijn dat het allemaal nog lekker gaat daar.

Karen

Hoi meiden, ziet er allemaal mooi uit daar. En waar julllie nu zijn is het ook prachtig ... de highlands. Ik heb Maleisië nu ook op mijn “nog naar toe gaan lijstje” gezet. Veel plezier nog.