kirsten-en-anna-in-azie.reismee.nl

Cameron Highlands en Pangkor??

Hallo allemaal!

Dinsdagochtend gingen we vroeg uit bed want 8 uur vertrok onze bus naar Tanah Rata, een stad in de Cameron Highlands. De bus rit duurde een paar uurtjes en onderweg hadden we een mooi uitzicht op de bergen en plantages. Eenmaal aangekomen bij het busstation zijn we naar ons hostel gelopen die mooi centraal lag. Het is geen groot stadje, eerder een dorpje. In het middenvan het dorp zijn gezellige restaurantjes en winkeltjes. Ons hostel was klein, maar erg schoon en modern. We hebben onze vieze kleding naar de laundry gebracht naast het hostel en zijn we gaan lunchen. We hebben vandaag niet veel gedaan omdat we erg moe waren. In de avond hebben we lekker Indisch gegeten en zijn daarna op tijd gaan slapen.

De volgende ochtend stond een tour op het programma. We werden 9 uur bij ons hostel opgehaald met een busje waar meer Nederlanders in zaten. Onze eerste stop was bij de thee plantages waar onze gids ons vertelde over de productie etc. Daarna zijn we in 2 jeeps verder gegaan door het hobbelige landschap van de Cameron Highlands. We gingen naar mossy forest. Een bos hoog in de bergen met zoals je al kan raden, veel mos op de bomen. Wij hadden het super koud want we hadden een korte broek aan. We hebben snel een rondje door het bos gedaan met nog 4 andere Nederlanders en gingen daarna gauw terug naar de jeeps. Die brachten ons vervolgens naar de fabriek waar de thee wordt gemaakt. Daar zat ook nog een café bij waar we uiteraard een kop thee hebben gedronken (en een heerlijk taartje). Bij onze tour zat ook nog een bezoek aan de vlindertuin inbegrepen, maar daar had onze groep niet zoveel zin in dus die sloegen we over. Wij zijn met 2 Nederlandse zusjes die we ontmoet hebben naar een hotel gegaan voor een high tea met scones. Die zijn erg populair hier in de omgeving en ze waren super lekker.

In de avond hebben we nog wat gegeten met Demi en Noelle en ook deze avond zijn we niet te laat gaan slapen.

De volgende ochtend ging onze bus om 10 uur richting Lumut om daar vervolgens met de ferry naar het eiland Pangkor te gaan. We hadden een overstap in het plaatsje Ipoh maar helaas hebben we deze gemist.. we zaten dus in de bus helemaal terug naar Georgetown waar we dus al geweest zijn. Wat een ellende. De buschauffeur sprak geen Engels dus die snapte niet dat we bij een tankstation afgezet wilden stoppen, en dus kwamen we na 4 lange uren weer aan in Georgetown. Vanuit daar moesten we opnieuw een busticket kopen en de hele reis weer terug maken. Rond 7 uur kwamen we eindelijk aan bij de ferry in Lumut en we konden meteen mee. Deze tocht duurde ongeveer 20 minuutjes en bij aankomst werden we met een taxi naar ons verblijf gebracht. Een hele lange dag was het zeker, en we wilden meteen slapen bij aankomst. We verblijven in een huisje naast de jungle maar op loopafstand van het strand. Het is een schattig houten huisje en de eigenaren zijn erg vriendelijk. Noelle en Demi zijn tevens onze buren hier!

Pangkor is een nog niet ontdekt eiland door de toeristen en is daarom erg rustig. Je hebt hier mooie stranden en natuur.

In de avond wordt afgeraden om over straat te gaan omdat de dieren hier dan tot leven komen waaronder cobra slangen en veel apen.

De volgende ochtend zijn we met z’n 4’en gaan ontbijten bij Daddy’s cafe, 1 van de weinige restaurants op dit eiland. Het restaurant staat aan Coral Beach, het mooiste strand van dit eiland en ook nog eens dicht bij ons huisje. We hebben hier de hele dag doorgebracht en lekker gezwommen in de zee. In de avond zijn we met Noelle wat gaan eten bij Daddy’s Cafe op het strand. We hadden saté besteld wat erg lekker was, en ondertussen keken we naar de zonsondergang die perfect in het midden van de zee viel.

Groetjes!

Klaas

Ziet er allemaal prachtig uit. Ik wil foto's zien van die apen en die cobra's En nog een leuke varaan als dat er in zit, hahaha. Ik schrik al als ik de tuinslang zie!
Tot de volgende blog, dag meiden :-)

Ina en Herman

Hoi Kirsten. Wat een prachtige verhalen en foto’s. Ik heb vandaag de achterstand even ingehaald en al jullie verslagen van de laatste tijd gelezen........ Jullie genieten volop zo te lezen. Wat een heerlijke vakantie. Nog heel veel plezier en ik zie uit naar jullie volgende verslag en foto’s!!

Jildert

Heeey Dames,
Leuke uitjes!! Beetje jammer van die buschauffeur... echt ellende. Maar voor de rest super leuk gehad dus.
Hoop dat er nog veel leuke dingen op de planning staat voor jullie :)
Dikke tuut jilletje

Diana

Wat een prachtige verhalen en foto’s !Een hele belevenis !
Vervelend dat je net een buschauffeur treft die geen Engels spreekt.
Wel leuk dat jullie leuke Nederlandse meisjes hebben ontmoet.
Nog maar lekker genieten !?

Johnny

Hoi Kirsten en Anna, wat een fantastisch avontuur beleven jullie in Azië, genieten is 'nooit' met mate zie ik wel!! Gra'p' taxi's en lekker eten op 'dorst'day, heerlijk! Als voormalig reisadviseur kreeg ik steevast te horen dat na Nieuw Zeeland, Maleisië het op één na mooiste land ter wereld was, niet niks..

Papa Herke

Mooie belevenissen weer dames, we zijn zeker jaloers.
Die 4 palen op het strand, was dat nou het "schattige houten huisje" waar jullie over schreven?
Veel plezier nog, we wachten met smart naar de volgende avonturen.
Daddie