kirsten-en-anna-in-azie.reismee.nl

Melaka en Singapore ???

Hoi allemaal,

Woensdag zijn we naar Melaka gegaan. We namen om 11:00 de bus en we kwamen rond 15:00 aan. We hadden een mooie hotelkamer waar we eerst even lekker rustig aan hebben gedaan. Rond 16:30 zijn we met de Grab naar de binnenstad gegaan. Zoals we in de vorige blog al zeiden is Melaka een stad met veel Nederlandse invloeden. Dat merk je al gauw als je er doorheen rijdt. Zo zit er een Dutch Harbour Café, een straat die Jonker street heet en een populair gebouw in de stad heet "The stadhuys". We voelden ons dus helemaal thuis hier. Nadat we een stukje hadden gelopen gingen we wat drinken in het Hard Rock Café. Daarna zijn we door Chinatown gelopen. Een super leuke wijk met allemaal leuke winkeltjes. Melaka is ook een hele kleurrijke stad. Langs het water kan je een leuke route lopen waar je allemaal mooie muurschilderingen en andere kunst tegenkomt. Rond een uur of 6 hebben we wat gegeten bij een restaurant aan het water, het zat daar echt heerlijk. Ondertussen konden we nog kijken naar het Nederlandse voetbal wat daar op tv werd uitgezonden.

We vonden Melaka ook een heel rustig en vredige stad. Geen druk verkeer met getoeter maar alles gaat lekker op het gemak. Kortom, een super leuke stad!

Donderdag verlieten we Maleisië om door te gaan naar Singapore, onze laatste stop van deze geweldige reis. Onderweg moesten we een aantal keer uit de bus met onze tassen om door de controle te gaan. Bij de paspoortcontrole werd er nog aan Kirsten gevraagd of ze een bekende balletdanseres is, nou uhm nee. Inmiddels hebben we er weer wat stempels bij in ons paspoort!

Rond 4 uur kwamen we aan in Singapore. We hebben onze tas in het hostel gezet en zijn toen gelijk de stad ingegaan. Ons hostel zit middenin Chinatown dus de locatie is echt top. We hebben als eerst een restaurantje opgezocht. We hebben gegeten in clubstreet, dat is een leuk straatje met veel restaurantjes. Wij kozen voor Italiaans. En wat voor één, onze pizza's waren ongeveer €20 per stuk. Maar daar krijg je ook wel wat voor, het was heerlijk. Daarnaast hadden we nog truffelfriet besteld want dat zag er zo lekker uit. Dat was echt de lekkerste friet die we ooit gehad hebben.

Na het eten zijn we naar Orchard street gegaan, dé winkelstraat hier met zo'n 20 winkelcentrums op 3 km. Je snapt dus dat we echt in de hemel zijn. En trouwens niet alleen om de winkelcentrums, als je snapt wat we bedoelen ;) die zakenmannen hier zijn ook niet verkeerd.

Toen we over Orchard street liepen werd onze aandacht al gauw getrokken door een straatmuzikant. Hij stond te zingen op een kleedje met een gitaar en een box erbij en hij zong echt super mooi. We hebben ongeveer een halfuur voor hem op de trap gezeten en genoten. We konden er zo de hele avond zitten. Na een halfuur was het dus wel mooi geweest en zijn we wat winkelcentrums in gegaan. Nog niks gekocht donderdag! Op een gegeven moment kregen we nogal dorst dus besloten we om een blikje cola te gaan halen. Daar zijn we vervolgens doodleuk de metro mee in gegaan. De volgende dag kwamen we er achter dat je voor eten en drinken in de metro een boete van $500 kan krijgen.. oeps!

Vrijdagochtend wilden we graag naar Little India en Mustafa. Mustafa is een groot winkelcentrum in Little India waar van alles te koop is. Toen we eenmaal in de wijk liepen begon het opeens heel hard te regenen. We gingen maar even schuilen. Het bleef alleen best wel een tijdje regenen dus na een halfuur besloten we om toch maar naar Orchard te gaan. Goed excuus om te winkelen. Dat winkelen ging ons goed af, we hebben beide veel leuke dingen gekocht. In Singapore is ook een handig systeem tijdens het winkelen. Bij elke aankoop krijg je een speciaal bonnetje als je je paspoort laat zien, waarmee je 6% tax free terug krijgt op het vliegveld. Nou de bonnetjes liepen al snel op.

We hadden een aantal bruikbare tips doorgestuurd gekregen van Tanja, een vriendin van Kirsten haar moeder die al een aantal jaar in Singapore woont. Toen Kirsten een berichtje had gestuurd om haar te bedanken vroeg ze of we het leuk vonden om wat te komen drinken. Dat vonden we een super leuk aanbod. We gingen rond 16.15 met de metro (dat gaat ons trouwens goed af hier) en zijn het laatste stukje gelopen. Vanaf het balkon van het appartement heb je uitzicht op de Marina Bay Sands. Een super mooi plekje dus. We hebben heel gezellig gekletst en natuurlijk nog even wat foto's genomen.

Tanja gaf als tip om vrijdagavond eerst naar Ce La Vie te gaan (dat is een bar bovenop de Marina Bay Sands) om vervolgens voor het bekende hotel de lichtshow te bekijken en daarna met een bootje naar Clarke Quay te gaan. Dat is een uitgaansgebied in de stad. We hebben de tips opgevolgd en we hebben een top avond gehad. Op de skybar had je prachtig uitzicht over de stad, de lichtshow was ontzettend mooi en als afsluiter zijn we naar club Zouk gegaan. Dat is een bekende club hier in de stad. (Ondertussen typt Kirsten dit verhaal in bed na het avondje uitgaan om 4 uur in de nacht).

Zaterdagochtend stond eigenlijk een fietstour op het programma maar die gaat helaas niet door wegens misselijkheidsklachten en hoofdpijnklachten bij de hoofdpersonen van de blog. Vandaag gaan we lekker rustig aan doen. Wie weet kunnen we nog wat winkelcentrums bekijken, die hebben we nog bijna niet gezien namelijk.

Wat we de laatste 2 dagen hebben gedaan en hoe onze terugreis is verlopen lezen jullie in de volgende en laatste blog. Helaas zit het er voor ons alweer bijna op.

Weer bedankt voor het lezen!!

Karen

Hoi meiden, jammer zeker dat het er alweer op zit. Maar jullie hebben een prachtige reis gemaakt, geniet nog maar even van de laatste paar dagen.
En een goede reis terug naar huis.

Susan

WoW, super allemaal
Jammer van de fietstour, maar je kan niet alles hebben
Tot maandag?

Klaas

Mooie plaatjes van Singapore.Weer een topreis geweest of wel? Tot maandag dears