kirsten-en-anna-in-azie.reismee.nl

Pangkor en Kuala Lumpur ??

Hoooi daar zijn Jut en Jul weer,

Zaterdagochtend werden we rond 6 uur wakker door lawaai rondom ons huisje. We hadden geen idee wat het was, later hoorden we dat er ongeveer 30 apen bij alle huisjes zaten opzoek naar eten. Diezelfde ochtend zat er ook een giftige slang op het terrein. De beheerders van het resort durfden de slang ook niet weg te halen dus dat hebben locals gedaan. Waren wij even blij dat we in ons huisje zaten en hier niks van hebben meegekregen. Inmiddels dwalen we een beetje af. Gelukkig hebben we nog wel even geslapen nadat we wakker werden. Rond 10 uur hebben we ontbeten in ons huisje (bruin brood met pindakaas!!!). Daarna gingen we naar het strand. Het is heel fijn dat dit eiland niet toeristisch is, daardoor is het steeds heel rustig op het strand. We hebben lekker een paar uurtjes gezwommen en een poging gedaan om bruin te worden. Rond 4 uur zijn we met Noëlle terug gegaan naar de huisjes. Daar hebben we ons opgefrist. Om 6 uur gingen we opzoek naar een restaurant. We vonden een restaurantje aan het strand waar we met Noelle en Demi voor €3 pp heerlijk hebben gegeten. Wij hadden rijst met zoetzure saus want dat was volgens de beste meneer van het restaurant niet scherp. Wij brandden ondertussen onze mond weg daar, gevalletje niks gewend. Toen we terugliepen kwamen we langs een plek voor neushoornvogels werden gevoerd, super mooi om te zien!

In de avond moesten we onze backpack weer inpakken. Dat is steeds weer een uitdaging maar het is gelukt.

Zondag gingen we om 09:00 met de boot naar Lumut, vanuit daar gingen we met de bus richting Kuala Lumpur. We kwamen om 15:30 aan in ons hotel. We dachten dat we een kamer hadden geboekt met 2 bedden. Maar het werd een appartement met 2 slaapkamers, 2 badkamers en een grote woonkamer, balkon en keuken. Vonden we geen probleem. We hadden deze accommodatie geboekt vanwege het zwembad waarvoor we dan toegang hadden. Vanuit het zwembad heb je een super mooi uitzicht over de stad. Zie de foto hieronder.

Het was niet zo'n spannende dag verder. We hebben namelijk winkels, winkels en nog eens winkels gezien. Girls will be girls. We zijn hier echt in een shopwalhalla. In de avond hebben we wat gegeten bij Nando's. Op een gegeven moment kwam er een man naast ons zitten van ongeveer 55. Die was duidelijk geïnteresseerd wat wij allemaal doen hier in Maleisië. Hij vertelde dat hij werkt in de Petronas Towers. Of dat waar is dat betwijfelen we. Ondertussen heeft Kirsten zijn nummer wel even binnengesleept!! In de avond wilden we naar Zouk, een bekende club in Kuala Lumpur. Helaas waren er voornamelijk Aziaten (niks tegen hoor) maar we vonden het leuker als er ook wat Europeanen zouden zijn waar we wat mee konden drinken.

Maandag hebben we weer heel veel winkels gezien, het verveelt ook nooit! Rond de middag hebben we een lekker broodje tonijn gegeten in een winkelcentrum en ook konden we het niet laten om 2 lekkere taartjes mee te nemen. We hebben nog even boodschapjes gedaan en om 3 uur konden we inchecken in onze studio. We verbleven namelijk maar 1 nacht in het appartement speciaal voor het zwembad, en nu nog 2 nachten in een studio. Het was er schattig en had een balkon, keuken en woonkamer. We zijn nog naar de Petronas Twin Towers gegaan met de metro. De metro gaat ons heel goed af, hadden we niet verwacht. Af en toe staan we met de metro plattegrond in onze handen, maar al snel komt iemand naar je toe die wel wil helpen. Hele lieve mensen hier! We hebben een rondje om de Twin Towers gelopen en vonden (alweer) een erg leuke shoppingmall!! We hebben in de avond hier gegeten en toen de zon onder ging kregen we een super mooi uitzicht over de Twin Towers die mooi verlicht waren. Voor de Twin Towers ligt Kuala Lumpur Central Park waar ook een leuke show wordt gehouden met fontijnen. Erg mooi om te zien!

Dinsdagochtend hebben we heerlijk uitgeslapen en ontbeten in de studio met een zelf gebakken eitje en yoghurt. We hebben vandaag de metro genomen naar, uiteraard, een winkelcentrum! Maar dit keer met een doel. dus moesten we wel winkelen...vervelend. We hebben ook wat boodschapjes gedaan in de supermarkt: stokbrood met kruidenboter en een pasta pesto salade, wat we lekker hebben opgegeten in het park bij de Twin Towers.

We wilden hier lekker met onze voetjes in het water zitten maar opeens waren er allemaal politie mannen aan het fluiten naar ons.. oeps.

Later op de middag hebben we de metro naar Central Market genomen. Een enorm complex met veel leuke winkeltjes met souvenirs en typische Aziatische kledij. Hier omheen waren nog leuke straatjes en ook Chinatown ligt hier naast. Hier zijn we ook doorheen gelopen en hebben we wat dingen gekocht. We hebben nog even ergens wat gedronken en zijn toen terug gegaan naar onze studio. Het was inmiddels al 9 uur en hadden nog niet gegeten. We wilden ook niet weer de stad in want dat konden onze benen niet meer aan. Daar wisten we wel wat op, Mac delivery! Helaas ging dit wat fout en voor we het wisten hadden we koude patat en kip... beetje jammer.

Morgen gaan we naar Melakka, een leuke stad met Nederlandse invloeden dat afstamt uit de VOC tijd.

Dit was 'm weer, tot over een paar dagen! Dan helaas al vanuit Singapore, onze laatste stop van deze reis??

Klaas

Geniet nog van de laatste loodjes dames! Maandag zien we elkaar in Kuala Düsseldorf hahaha

Daphne

Meiden, jullie zijn weer prachtige herinneringen aan het verzamelen! Geniet nog maar even! Groetjes