kirsten-en-anna-in-azie.reismee.nl

Düsseldorf en Bangkok ☀️✈️

Halloooooo

Onze eerste blog vanuit Bangkok!

Zaterdagochtend om 08:16 gingen we met de trein vanuit Harlingen naar Düsseldorf. Toen we aankwamen op het vliegveld stonden we direct bij ons hotel dus dat was heel handig. Nadat we hadden ingecheckt zijn we de stad in gegaan. We hebben wat gewinkeld en op het terras gezeten, het was heel warm. Rond avondeten kwamen we een heel druk straatje tegen met allemaal restaurants en pubs. We hebben daar een schnitzel gegeten. Na het eten wilden we terug naar het hotel om lekker vroeg te slapen. Helaas ging dat niet door want we namen de verkeerde trein en waren we ongeveer 30 km buiten Düsseldorf in een een of ander gehucht. Toen we er achter kwamen dat we niet helemaal de juiste richting op gingen zijn we snel uitgestapt. We moesten nog 20 minuten wachten op de trein terug naar Düsseldorf hoofdstation. Uiteindelijk is het goed gekomen en waren we rond 22:00 uur in het hotel. We hebben nog even genoten van het bad en zijn toen lekker gaan slapen.

De volgende ochtend konden we maar moeilijk uit bed komen want het bed lag echt heerlijk. Je moest een verrekijker gebruiken om elkaar te kunnen zien in dag bed. Door het bed (die geven we de schuld) kwamen we aan de late kant aan op het vliegveld. Niet erg slim natuurlijk want de check-in duurde een eeuwigheid. Gelukkig kwamen we net optijd aan bij het boarden. Helaas zat dit ook niet mee want Anna mocht niet doorlopen omdat ze stand-by stond. Blijkbaar was het vliegtuig overboekt. De stresspillen (bedankt mama Karen) kwamen goed van pas. Gelukkig kreeg Anna ook gauw een boardingpass en konden we het vliegtuig in. We hadden eerst een korte vlucht naar München.

Toen we in München aankwamen moesten we nog 2 uren wachten op de volgende vlucht. We hebben even wat gegeten op het vliegveld (oftewel Anna gooide haar eten op de grond). Maarja we dachten we moeten maar wat wennen aan de Thaise cultuur dus Anna heeft het lekker van de grond opgegeten.

Na het eten liepen we door naar de gate. We vlogen in een Boeing 747. Het was een prima vlucht maar het duurde mega lang. We hebben allebei niet geslapen dus dat was balen. We hadden wel leuke gesprekken met onze buuf.

Na 10 uren kwamen we aan in Bangkok. Zodra we de aankomsthal uitliepen kwam de warme rijst lucht al op ons af. We namen de eerste taxi die we zagen en spraken een prijsje af, het koste zoals verwacht niet veel. Met moeite kreeg het kleine dunne mannetje onze backpacks in de kofferbak maar ach daar krijgt hij voor betaald toch?!

De rit verliep prima en we kwamen na ongeveer 1,5 uur aan bij ons hostel. Toen begon de ellende, het was nog maar half 9 en mochten pas 2 uur inchecken. We wilden heel graag slapen en douchen maar helaas moesten we nog 5 uren wachten. Dus wat doe je dan als je in Azië bent ? Juist, een massage en pedicure. Nadat we nog wat hebben rondgelopen over Khao San Road zijn we terug gelopen naar het hostel en hebben we even geslapen en gedoucht. Nu we deze blog schrijven zitten we in een restaurant met live muziek. We gaan straks lekker slapen en een planning maken voor wat we morgen gaan doen!

Liefs Anna en Kirsten

Susan

Het is een genot om jullie blog te lezen.
Het echte avontuur kan maar beginnen. Eerst maar lekker slapen.

Klaas

Leuk om te lezen hoor. Fijn dat jullie goed aangekomen zijn

oma A.

Hoi dames, als het zo doorgaat, gaat dit een boek van minstens 500 pagina's worden.
Leuk voor ons om te lezen, maar voor jullie toch even stressen.
doei doei. xx

Opa Oma

Het is leuk om jullie verhaal te lezen. lekker rommelig maar alles komt toch weer op zijn pootjes terecht.
de rest van de vakantie komt het niet zo nauw wat de tijd betreft, denk ik.
Groeten en veel plezier.

Diana Duinstra

Super leuk om jullie verhaal te lezen !
Heel veel plezier toegewenst!

Ina en Herman

Hoi Kirsten en Anna. Wat een avontuur en erg leuk om te lezen. Wij zijn jaren terug ook in Bangkok geweest en zijn daarna verder gereisd met de bus naar Laos. Ook een fantastisch land trouwens. Maar jullie zijn nog jong en kunnen nog heel wat landen doen. Eerst maar genieten van Thailand. Veel plezier, we reizen via jullie verhalen graag met jullie mee.