kirsten-en-anna-in-azie.reismee.nl

Singapore ☀️?

Hooooi,

Zoals we in de vorige blog al zeiden zouden we eigenlijk zaterdag een fietstour doen. Maar die hadden we toch maar afgezegd. We vonden het best jammer maar aan de andere kant, dan kan het geld weer uitgegeven worden aan andere dingen.. kleren bijvoorbeeld.

We hebben tot ongeveer 12 uur in bed gelegen en we zijn toen op zoek gegaan naar een ontbijttent. Dat is best nog lastig. Uit eindelijk gingen we met de metro naar Harbour Front waar we een leuk tentje hadden gevonden. We hadden een panini met kip en avocado, echt heerlijk. Na het ontbijt zijn we met de metro richting Gardens by the Bay gegaan. Dat zijn super mooie aangelegde tuinen. We hebben hier een aantal uren doorheen gelopen en mooie foto's gemaakt. Het was zaterdag strak blauw dus dat was perfect.

Nadat we door het park hadden gelopen zijn we met de metro naar een winkelcentrum gegaan. Lekker veel afwisseling in deze blogs he !

Kirsten wilde graag naar de Nikkie winkel die hier zit. Na lang twijfelen en 3 jurkjes te hebben gepast vond ze €170 voor een jurkje toch iets teveel van het goede. Dus we gingen maar weer door. We hebben even wat gegeten en zijn toen weer met de metro terug gegaan naar het hostel. De airco in het winkelcentrum stond op standje dubbelturbo volgens mij want het was er super koud. We wilden dus wel graag weer even naar de warmte.

Toen we in het hostel waren hebben we ons even omgekleed. Vervolgens gingen we weer naar Club street naar het tentje waar we die suuuuuper lekkere truffelfriet hadden gehad. Toen we er zaten herkende de bediende ons al en zei ze gelijk " tomorrow we're closed " we keken elkaar en zeiden; "shit ze herkennen ons dus wel". Achteraf niet erg want ze reageerde super leuk en was heel geïnteresseerd in waar we vandaan komen en wat we allemaal gedaan hebben deze reis. Toen we ons eten op hadden kregen we nog een gratis toetje (chocolade mousse). Die moesten we proberen want die was zó lekker volgens zei ze. En gelijk had ze. Toen we buiten kwamen konden we rollend de straat af. De straat liep een beetje steil, als we gingen liggen dan lagen we na een tijdje aan de andere kant van Singapore zeg maar. We zaten zo mega vol. Maar we moesten hoe dan ook de friet nog eten voor we weg gingen. Nu genoeg over het eten en tijd voor serieuze dingen. Club street is een straat met veel leuke barretjes waar naar ons idee vooral zakenmannen (en vrouwen) in de avond nog even een drankje doen. Wij liepen de straat door toen we werden aangesproken door 2 jongens van 25. We raakten aan de praat en ze vroegen of we een drankje met ze wilden doen. Nou daar zeiden we geen nee tegen. We hebben nog een aantal uur met ze gesproken en zijn toen terug gegaan naar ons hostel. Daar zijn we tot de conclusie gekomen dat we hier willen blijven. Met die leuke jongens bijvoorbeeld.

Zondag zijn we vroeg opgestaan. We wilden nog een aantal dingen meepakken op onze laatste dag. Zo wilden we nog graag naaf Little India toe. Daar zijn we dus in de ochtend heen gegaan met de metro. Het is een leuke wijk om doorheen te lopen maar verder is er vrij weinig te doen. In deze wijk heb je ook Mustafa zitten. Dat is een groot winkelcentrum waar je van alles en nog wat kan kopen. De gangpaden waren super smal, mensen lopen met karren en mandjesen vakkenvullers zijn ondertussen aan het werk. Een beetje een chaos dus. Nadat we hier een rondje hadden gedaan zijn we met de metro naar Bugis gegaan. Daar zit een straatje genaamd Haji Lane. Dat is een kleurrijk straatje met leuke boutiques. We hebben er even wat gedronken en zijn daarna het straatje door gelopen. We moesten alleen vrij snel want we moesten rond half 3 met de taxi richting het vliegveld.

Rond 3 uur waren we op het vliegveld. Beide met tegenzin. We hadden graag nog even in Singapore willen blijven. We vonden het echt een fantastische stad. Maar helaas, aan alle mooie dingen komt een einde.

We waren binnen 10 minuten door de douane heen en zijn toen richting de gate gelopen. Ongeveer 10 minuten voor we moesten boarden kwamen we tot het heldere inzicht dat we op een ander vliegveld landden in Bangkok dan waar we zouden vertekken richting Europa. Oké een beetje gestresst dus. We hadden op internet opgezocht hoe we van het ene vliegveld naar de ander konden. Er moest een gratis shuttleservice zijn stond er. Dat stelde ons wel weer gerust. Na een prima vlucht van 3 uren met AirAsia landden we in Bangkok. Op het vliegveld kregen we er weer een stempel bij in ons paspoort waar we overduidelijk blij mee waren. Een Thaise man van de douane daar liep langs en vroeg "You happy?" waarop Anna reageerde; "Yes we are very happy with the stamps". Daar kon de beste meneer wel om lachen.

Toen we onze tassen hadden gepakt zijn we op zoek gegaan naar de shuttlebus. Die hadden we zo gevonden en kwam na ongeveer een kwartier. De busrit naar het andere vliegveld duurde ongeveer een uur. Het heeft zich allemaal weer makkelijk opgelost dus, heel fijn! We kwamen ruim op tijd aan op het vliegveld en hebben nog even wat gegeten en rond gelopen. Toen we naar de gate liepen zagen we dat we in een A380 vlogen. Dat vonden we wel heel leuk!

Na een probleemloze vlucht van 11 uren kwamen we aan in Frankfurt. Ook hier weer redelijk gestresst want we landden 06.15 en onze boardingtijd voor de volgende vlucht was 06.30. Toen we het vliegtuig uit liepen stond al iemand ons op te wachten en moesten we een bus in die naast het vliegtuig stond. Die bracht ons naar de andere kant van het vliegveld. Daar moesten we gauw door de douane en paspoort controle en vervolgens moesten we in rap tempo naar de gate. Het grondpersoneel stond ons al op te wachten dus toen we aankwamen ging ook gelijk de deur achter ons dicht en konden we vertrekken. We hadden amper onze riem vast of we hingen al in de lucht. Na een vluchttijd van -schrik niet- 30 minuten kwamen we aan in Düsseldorf. Daar stonden Kirsten haar ouders ons op te wachten. We moesten nog ruim 3 uren rijden voor we in Harlingen waren. Al met al was het een hele lange reis dus.

Dit was 'm dan!

We willen jullie bedanken voor het meeleven en de leuke reactie's die we hebben gekregen op de blog. Dat vonden we super leuk om te lezen. We hebben een fantastische reis gemaakt samen!!

Klaas

En blij dat we jullie weer gezond en wel konden knuffelen!

Susan

Leuk om zo met jullie mee te reizen.
Ik zou zeggen: Op naar de volgende bestemming!