kirsten-en-anna-in-azie.reismee.nl

Bangkok en Koh Phangan ???

Hooooi,

Even terugkomend op onze vorige blog. Dat vroeg slapen ging even niet door want toen we over Khao San Road liepen werden we toch verleid door de leuke muziek en de leuke sfeer. Uit eindelijk lagen we 1 uur in bed. Klein detail.

De volgende ochtende ochtend namen we de tuktuk naar de Wat Po tempels. We moeten ons wel aan de regels houden dus Anna had een sjaal om haar heen gewikkeld en Kirsten een handdoek. Dus we waren keurig bedekt. De tempels waren heel mooi maar het is in Bangkok ontzettend warm en bijna niet uit te houden door de benauwde en vieze lucht.

We namen de tuktuk naar een enorm winkelcentrum. Vanavond stond de skybar op de planning. Hiervoor moesten we natuurlijk wel chique gekleed dus gingen we voor hakken kijken. Toen we er achter kwamen dat het al half 4 was en het reisbureau 5 uur dicht gaat, zijn we snel met de tuktuk naar het centrum gegaan om de trein te boeken. Helaas was deze vol dus hebben we voor de nachtbus gekozen naar Koh Phangan. Nadat we deze geboekt hadden zijn we naar het hostel gegaan om ons klaar te maken voor de skybar. Het heet de sirocco skybar en het is écht prachtig. Je hebt een mooi panorama uitzicht over de stad. Echter betaal je voor een pineapple juice zo'n €15 dus na 1 drankje vonden we het wel goed geweest. We hebben beneden de skybar in het hotel nog een hapje gegeten en zijn daarna in de tuktuk naar het hostel gegaan.

De volgende ochtend wilden we naar een andere bekende tempel genaamd Wat Arun en de floating market. Alleen is deze markt alleen in de weekenden open en we hadden geen zin om een hele poos in de taxi te zitten voor een tempel. We zijn op Khao San Road wat gaan drinken en hebben winkeltjes bekeken. Kirsten haar nagels werden met de dag minder dus daar had ze wat op bedacht: een manicure! Ze werden mooi roze gelakt, net een prinsesje. Toen zei Anna; " Ik heb last van mijn rug " nou daar wisten we ook wel wat op. Dus op naar de massage waar onze ruggen even flink werden gekraakt. Na de massage waren we nog niet klaar want een henna tattoo leek ons ook wel een goed idee. Dus hebben we die nog even laten zetten voor €1.90.

In de namiddag hebben we nog even lekker op bed gelegen voor de lange reis die ons voor de boeg stond. We vertrokken 's avonds om 8 uur met de bus richting Donsak waar we op de boot stapten naar Koh Phangan. Bij elkaar was het een reis van 14 uren.

5 minuten voordat we op het eiland aankwamen zag Anna het heldere licht. We vertrokken namelijk eerder uit Bangkok zodat we met de nachttrein konden. Maar ons hostel hier hadden we pas geboekt voor vrijdag en we kwamen donderdagochtend al aan. Dus even gauw op booking.com gekeken voor een hotel. En jawel jawel een mooi resort met uitzicht op zee, met een enorm zwembad, een bad in de kamer én ook nog aan het strand gevonden voor €25 pp. Wij vermaken ons dus nog wel even hier! (Voor wie hem even wil opzoeken: Sunset beach club hotel op Koh Phangan). Ondertussen kijken we uit naar zondag want dan is de welbekende Full Moon Party, het grootste strandfeest op de wereld. Je weet wat ze zeggen: "What happens at Koh Phangan stays at Koh Phangan."

Lao pob gan ig na?????

Nog even een blik op het leven in Bangkok:

Bangkok is een enorme stad waar het 24uur per dag bruist van de mensen. Op elke meter van een straat staat wel een eet kraampje waar vrouwen en mannen Thaise gerechten klaar maken. Er lopen veel zwerfhonden- en katten rond. Bij elke stap word je gevraagd of je met de tuktuk vervoerd wilt worden en waar je heen gaat.

Khao San Road is de meest bekende straat van Bangkok, maar ook wereldwijd staat deze straat bekend om zijn enorme feesten en je kijkt je ogen uit. Na 8'en wordt deze straat omgetoverd. Buckets vol drank, gefrituurde schorpioenen en spinnen op stokjes, mannen verkleed als vrouw, en de muziek staat op standje 100.

Je houdt van Bangkok of je houdt niet van Bangkok, wij zijn hier nog niet helemaal over uit.

Susan

Wat super. En nog maar een paar dagen onderweg. Dit belooft nog wat.
Hartstikke leuk om jullie zo te volgen.
Ik zeg...........lekker genieten.

Klaas

Weer leuk om te lezen dames! Jullie gaan goed.

Paula

Ga jullie vanaf nu volgen. Beetje jaloers. Hier dikke regenbui. Natuur is er wel gek op. Wat hebben jullie weer een mooie reis. Genieten maar.

Ina

Wat weer een belevenissen. Het blijft leuk om te lezen.......een heel avontuur. Ik blijf jullie volgen, op naar het volgende verhaal!

pake kuipers

hier harlingen het gaat prima hier lekker warm
de groeten van ons en nog veel vacantie plezier van pake

Opa en oma.

Mooie foto's en een Mooi verhaal. Weet zien uit naar her volgende verhaal.
Het is van in Nederland trouwens ook tropisch heet. Achter in de 20 graden of begin 30 graden. Dus komgerust weer terug. Veel plezier meiden. Groeten