kirsten-en-anna-in-azie.reismee.nl

Koh Phangan en Full Moon party??

Hallo allemaal,

Donderdagochtend kwamen we rond half 11 aan op Koh Phangan. Zoals we al hadden verteld, hebben we een resort geboekt voor 1 nacht. Eenmaal aangekomen werden we met een golfkarretje vervoerd naar de receptie. De kamer was prachtig en had een balkon. We hebben lekker de hele middag aan het zwembad gelegen. Rond etenstijd gingen we naar de kamer om ons op te frissen om vervolgens uit eten te gaan bij een leuk restaurantje aan het strand. We zitten op loopafstand van een mooi strand waar zondag ook de full moon party zal plaatsvinden. Na het eten hebben we nog een cocktail gedronken op het strand. Daarna zijn we terug gelopen naar het resort en hebben we een lekker rustig avondje gehad.

Helaas was dit verblijf van korte duur en moesten we de backpacks weer inpakken om naar ons hostel te gaan. Die zit 2 minuten van het resort vandaan. Het is een prima hostel maar we zijn er achter gekomen dat we toch liever iets meer betalen en dan lekker je eigen kamer en privacy hebt. Vrijdag hebben we een scooter gehuurd. We hadden een route uitgestippeld waar we allemaal heen wilden. Van alle spots waar we heen wilden zijn we uiteindelijk maar bij 2 geweest. We zijn bij The Amsterdam bar en secret beach geweest. De Amsterdam bar ligt best hoog op een berg, het uitzicht is dan ook prachtig.

Het water is super blauw, de palmbomen mooi groen en de bar was leuk versiert met gekleurde matjes. We hebben hier even wat gedronken en zijn toen de scooter weer opgestapt richting secret beach. Het klonk secret maar al aardig wat mensen hebben het ontdekt. Bij het strand was een gezellig eettentje waar we heerlijk hebben gegeten en er waren heel veel schommels en hangmatten.

Eind van de middag zijn we onze route gaan vervolgen door het midden van het land. Het leek wel een jungle. Het begon heel hard te stormen opeens en het regende heel erg hard, nou daar gingen we hoor op de scooter zeik nat terug naar ons hostel. Toen we aankwamen hebben we even gedoucht en daarna gingen we weer uit eten. Als je hier met z’n 2en gaat uit eten ben je samen ongeveer €15 kwijt voor eten en drinken, vaak nog niet eens. Dat is de moeite wel waard dus. Na het eten hebben we een biertje gedronken op het strand. Het strand is elke avond heel gezellig met allerlei zitplaatsen en verlichting. Ook is er altijd muziek en komen er veel mensen op af om een drankje te doen.

Zaterdag zijn we weer op pad gegaan met de scooter. We zouden een paar watervallen bezoeken maar dezen waren niet bepaald interessant om te zien dus zijn weer gauw omgekeerd naar secret beach. We hebben hier lekker geluncht en hebben gezwommen. Eind van de middag zijn we terug gereden en zagen we nog heel veel apen slingeren in de bomen. Ook zagen we olifanten! Niet in het wild helaas, maar toch leuk om te zien. In de avond zijn we weer uiteten geweest. Toen we de menukaart kregen duurde het zeker een dikke 20 minuten voor we er uit waren wat we wilden, zo veel bladzijden waren er. We hebben hier lekker gegeten. Na het eten zijn we door gegaan naar het strand. Dit keer was er een feestje met dj dus dat was heel gezellig. We waren rond 2 uur weer in het hostel.

Zondag, de dag van de full moon party! We hebben (illegaal) de hele middag bij het zwembad van het resort gelegen van waar we donderdag sliepen, verder was het niet zo’n spannende middag. Toen we terug gingen naar het hostel hebben we 2 Nederlanders ontmoet. We hadden afgesproken om met z’n 4en naar de full moon party te gaan. Wij hebben nog even met z’n 2en een hapje gegeten. Pad Thai om precies te zijn, het moest er toch eens van komen. Voor €1.30 hadden we een heerlijk bordje eten. Na het eten gingen we terug naar het hostel om ons klaar te maken voor het feest. We hadden nog even gauw een jurkje gekocht en hebben ons lichaam versierd met neonverf. We hadden in Harlingen bij de action al wat dingen gehaald dus we zagen er lekker over the top uit. Nadat we ons hadden klaargemaakt gingen we naar het strand. Onderweg hebben we de eerste bucket al gehaald. Je krijgt dan een emmer met drank en een stuk of wat rietjes (sharing is caring) voor €3. Rond 11 uur kwamen we aan op het strand. De sfeer was super leuk en niets was te gek. Iedereen was leuk gekleed en we hebben veel mensen ontmoet. Er waren veel verschillende soorten muziek stijlen en het hele strand stond vol met dansende mensen en barren met drank. Het was een super leuke avond vol kleur. De full moon party is ook nog eens het grootste strandfeest in de wereld.

Meer foto’s staan in het foto album op onze blog bovenaan.

Dikke tuut,

Kirsten en Anna

karen

Hoi meiden,
Leuk dat jullie zoveel plezier hebben, geniet er maar lekker van.
En morgen weer verder, op naar Maleisië …….
gr. Mam

Klaas

Niks aan hoor ik wel?

Susan

Zo zo, wat een mooi verhaal weer.
Dit was Thailand, op naar Maleisië en jullie volgende blog.
Super om zo mee te reizen?

Papa Herke

Mooi verhaal dames, maar wat Klaas al zegt; niks aan blijkbaar.
Alleen maar op het strand, beetje eten, wat drankjes (in een emmer warempel, wel erg goedkoop).
Hebben ze daar geen interessante museums, mooie natuur, kerken, authentieke dorpjes?
Jullie moeten er wel wat van maken hoor ;-) gr, daddie

pake kuipers hier is alles prima wel erg warm

de groeten van ons uit harlingen en tot weder horen